Jij zoekt. Wij vinden.

Succes? Vier het!

Onlangs hoorden we Wim Anker (Anker en Anker advocaten) zeggen: “Succes moet je vieren. En wel onmiddellijk! Als wij een belangrijke zaak winnen stopt iedereen acuut met werken en duiken we met z’n allen de kroeg in”.

Wim Anker sprak over hún bedrijfscultuur. Hij had het (op zijn eigen kenmerkende wijze) over diverse relevante zaken: over het selectiebeleid van de Ankers, de wijze waarop ze de sfeer bewaken in hun bedrijf, hun bedrijfsfilosofie, de manier waarop ze hun personeelsverloop tot nihil hebben gereduceerd. Maar ook over hun visie op incentives, het feit dat ze met chauffeurs werken voor hun advocaten en vele andere onderwerpen.

Anker en Anker hebben een geheel eigen bedrijfscultuur waar veel ondernemingen van kunnen leren.

Anker heeft een punt als het gaat om vieren van succes. Te vaak wordt voorbij gegaan aan deze momenten, groot of klein. Delen ervan verhoogt de betrokkenheid van de medewerkers en zorgt voor een expliciet “wij”-gevoel.

Wij hebben de andere kant van de medaille gezien. Onze branche is namelijk extreem conjunctuur-gevoelig; op en af dus. Wij waarderen succes zoveel we kunnen en plaatsen daarmee de woorden van Wim Anker in perspectief.  En zo moet het zijn.

Vier je succes en realiseer je dat het niet vanzelfsprekend is. Uiteindelijk straalt dit gevoel uit op je medewerkers, je organisatie en je klanten.

Pfff… als het niks wordt in onze branche kunnen we altijd nog bedrijfstrainer worden …