Stage bij Jobz-on: Britt vertelt over haar stage

Mijn naam is Britt Abma, 21 jaar en woonachtig in Sneek. Ik volg de opleiding Office & Management Support aan ROC Friese Poort en zit in het 2e jaar van mijn opleiding. Afgelopen 16 weken heb ik mijn eerste stage mogen lopen bij Jobz-on.

Hoe het begon
Vorig jaar werd ik op On Stage in contact gebracht met Jobz-on, voor een stageplek. Ik voerde een kort gesprekje met Janet en zij nodigde mij uit voor een sollicitatiegesprek. Dit gesprek vond een tijdje later plaats en hier maakte ik ook kennis met Helle. In dit gesprek gaven Helle en Janet mij onder andere een beeld van de opdrachten die ik tijdens de stage kon verwachten. Na een leuk gesprek was het al snel duidelijk dat ik was aangenomen.

 

Niet direct een vliegende start
Mijn stage zou beginnen op 20 april, maar Corona gooide roet in het eten. Helaas moest de start van mijn stage uitgesteld worden naar 2 juni. Hierdoor is de stageduur ook verkort van 20 naar 16 weken. De eerste weken van mijn stage was het voor mij voornamelijk aftasten en uitzoeken; wat kon ik verwachten van de stageplaats en van mijn toekomstige beroep. Ik heb veel systemen leren kennen en alles rustig doorgenomen. Hierdoor kreeg ik een steeds duidelijker beeld van Jobz-on, de kandidaten, opdrachtgevers en de werkzaamheden.

"Ik kreeg een steeds duidelijker beeld van Jobz-on, de kandidaten,
opdrachtgevers en de werkzaamheden”
Elke werkdag weer anders
Ik kreeg al snel leuke opdrachten, zoals; bemanning van de eerste telefoonlijn, de planning bijhouden van een opdrachtgever waar wij de uitzendkrachten aan leveren, het halen van boodschappen en voorraadbeheer op kantoor. Per week kwamen er steeds meer opdrachten bij.
Na zes weken stagelopen had ik alweer zes weken zomervakantie.

Na de zomervakantie pakte ik mijn stage bij Jobz-on weer op, voor de duur van tien weken. Ik had weer erg veel zin om te beginnen na de vakantie! Er kwamen toen ook veel leuke opdrachten bij, zoals; de voorraad beheren van de werkschoenen, samen met Tosca een draaiboek en materialenlijst maken voor het Werkfestival, gastvrouwen regelen voor een evenement, de AVG beheren, vacatures online zetten, bij een intakegesprek zitten, de infomail beheren en soms een ritje naar Heerenveen om werkschoenen te brengen naar een van onze opdrachtgevers.

 

Helaas werd het corona virus na zes weken weer erger. Hierdoor mochten we nog maar met maximaal vier mensen tegelijk op kantoor zitten. De laatste weken hebben ze geprobeerd mij zoveel mogelijk op kantoor te laten zijn, zodat ik mijn stage alsnog goed kon afronden. Hier was ik natuurlijk erg blij mee.


“Vooral op het gebied van klantcontact en relatiebeheer heb ik mijzelf ontwikkeld”
Veel geleerd
Voordat ik begon met mijn stage wist ik niet zo goed wat ik moest en kon verwachten. De eerste weken waren voor mij dan ook erg wennen en vooral veel meekijken met collega’s. Ik kreeg veel vrijheid om te onderzoeken, ontdekken en met iedereen mee te kijken. Hierdoor heb ik een veel beter beeld gekregen van de uitzendbranche en de werkzaamheden van een directiesecretaresse.
Ik heb mijzelf vooral ontwikkeld op het gebied van klantcontact en relatiebeheer, door middel van het vele telefoon- en mailcontact. Ook het beheren van de AVG vond ik erg leerzaam.

Mijn stage bij Jobz-on heb ik met heel veel plezier gedaan en ik heb veel geleerd in de 16 weken dat ik hier mocht zijn. De collega’s zijn super leuk, behulpzaam en gezellig. En elke werkdag was weer anders!